Oogst van de Groninger Kroon


Dit jaar was ik helemaal in mijn nopjes met de appels aan mijn appelboom. Hij staat er nu vier jaar en de oogst kwam steeds niet verder dan 1 of 2 appels. Dit jaar zat hij helemaal vol!


Dit was de oogst. 


Ruim 50 appels!

Na wat google werk kwam ik er achter dat de appels van de Groninger Kroon nog moeten narijpen tot december. Dat ga ik dan ook maar proberen. Een koele donkere plaats is in een nieuwbouwhuis wel lastig te vinden, maar ik probeer het achter het knieschot. Ik heb ze zo in dozen gelegd dat de appels elkaar niet raken. Af en toe kijk ik of het nog goed gaat. Tot nu toe gaat het prima. 

En als de tijd (of de appels) rijp is (zijn) dan maak ik er appelmoes van en een appeltaart. 

3 opmerkingen

  1. Ooo dat klinkt wel heel lekker. Zijn deze appeltjes niet lekker om zo te eten dan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Conny,

      Ze zijn ook goed als handappel te eten. We zullen ook vast wel een paar uit het vuistje eten, maar ik verwacht dat het meeste toch in de appelmoes gaat. Op die manier hebben we er het langste plezier van.

      groetjes Anita

      Verwijderen
    2. Ja lekker appelmoes met opgeklopt eiwit dat kreeg ik vroeger thuis ook altijd heerlijk als toetje ;-)

      Verwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!