Picknick op zondag

Van de laatste drie weken was er nog geen een dag gewoon.
Twee van de drie weken brachten we door met kinderen met waterpokken. Dat betekent passen en meten met zorg en verplichtingen.
Er was een verjaardag, een begrafenis, kraambezoek, schoolartsbezoek, er waren cursussen, vergaderingen, schooluitstapjes, werkuitstapjes, het ging maar door.
Aanvankelijk leek komende week weer normaler te worden, nu in ieder geval beide kinderen weer gezond naar school kunnen.
Maar de oven ging stuk. Of in ieder geval een deel van de oven. Dus zat ik vanochtend onrustig te wachten op de komst van de monteur die tussen 8 en 12 zou komen. Daardoor kwam er niet veel huishoudelijk werk uit mijn handen. Weer geen normale dag dus.
Om 10 uur kwam hij en ontdekte dat de temperatuurmeter defect was. Helaas had hij net dat onderdeel niet bij zich :-(
Helaas zaten de voorrijkosten niet bij de garantie. 64 euro; ik kreeg daar even enorme hartkloppingen van.
Vrijdag komt hij terug. Op Goede Vrijdag. Weer een dag ingevuld. Zoiets komt nooit uit.
En als ik zo de agenda bekijk dan is er ook al weer wat op de andere dagen van de week.

Eigenlijk wilde ik het hier helemaal niet over hebben, maar het zit me blijkbaar hoog, dus laat ik het maar staan.  Een voordeel is dat ik versneld de keuken schoongemaakt heb ;-).


Afgelopen weekend hadden we bewust niets ingepland. Het is zo heerlijk om vrije tijd ook echt vrij door te brengen. Het is niet alleen belangrijk voor kinderen, die weliswaar tomeloze energie lijken te hebben, maar ook veel (school)activiteiten hebben. Het is ook belangrijk voor volwassenen.

Doordat we geen plannen hadden gemaakt, hadden we zondag tijd voor een spontane picknick. Nou ja, heel spontaan was het niet, want ik had het stiekem al in mijn achterhoofd als 'spontaan' uitstapje ;-).

De kinderen vonden het een geweldig idee. Gemma heeft bijna in haar eentje alle spullen ingepakt. Ze dacht er ook aan om pleisters mee te nemen. Ja, met haar kun je wel op stap hoor :-)

In een wijk verderop ligt een mooie grote speeltuin waar ook picknickbankjes staan.









ik waagde me ook nog even op de tokkelbaan



We zullen zien wat de rest van de dagen ons brengt. 
Dit hebben we in ieder geval maar weer gehad. 


12 opmerkingen

  1. Wat een gedoe allemaal, en van die voorrij kosten zou ik ook chagrijnig worden! Gelukkig kan zo'n picknick een hoop goed maken. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Anita,
    Soms zijn er een paar weken voorbij, sneller dan je dacht, en als je dan terugkijkt naar wat je allemaal gedaan hebt, is dat heeeeeeeel erg veel. Heb je dan wel vrije momenten gehad? Meestal wel, maar die zijn ook voorbijgevlogen... Soms zijn we echt heel erg druk en dan is het belangrijk om de vrije momenten of dagen heel bewust vrij te houden. Jullie hebben dit vrije weekend heel lekker ingevuld... lekker met elkaar...
    Ik wens je een heel fijne nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Veel vrije momenten waren er niet. Af en toe een stukje breien of naaien. Maar ook daarmee waren de lege momenten weer gevuld. Als ik het druk heb, dan zoek ik gek genoeg vaker afleiding in 'doen' dan in stilte.
      Het weekend was gelukkig relatief rustig.

      Verwijderen
  3. heerlijk die ongeplande picknicken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Reacties
    1. haha.
      Ik denk picknicks.
      Picknicken is dan weer het werkwoord.

      Verwijderen
  5. Het is soms wonderbaarlijk hoe makkelijk de dagen dichtslibben. Fijn dat je even wat rust had. Wij gingen vroeger ook regelmatig naar naburige speeltuintjes voor een picknick, voor onze verhuizing naar het platteland.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het loopt soms inderdaad sneller vol dat je zelf wilt. Tegen heel veel zaken kan ik best 'nee' zeggen, maar dan nog is een week zo gevuld.
      Het uitje naar de speeltuin was een welkome afleiding.

      Jij zult nu vast in de wijde omtrek van je huis kunnen picknicken, stel ik me zo voor. Heerlijk!

      Verwijderen
  6. Ja, tijd vinden voor jezelf en voor elkaar valt soms inderdaad niet mee. Fijn te lezen dat jullie genoten hebben van de picknick. Het ziet er daar uit als een fijne plek en die tokkelbaan had ik denk ik ook niet kunnen weerstaan ;-)

    Dank je wel voor je lieve en mooie woorden op mijn blog. Ze ontroerden me erg. Schrijven werkt soms therapeutisch en het is fijn om te vernemen dat mensen met je meeleven. Nogmaals dank en een warme groet terug,
    Lilian

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja de dagen vliegen voorbij en soms vraag je jezelf af wat heb ik vandaag eigenlijk gedaan. De plannen die je in je hoofd had zijn niet gebeurt, maar als je dan toch goed terug kijkt zijn er wel andere belangrijke dingen gebeurt. Soms is dat nog eenmaal zo.

    Wat heerlijk zo'n dagje weg. Spontaan of niet als de kinderen lol hebben is het al gauw goed toch. Ik zou zeggen geniet dit weekend van de Pasen. Gaan wij ook.doen. x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Soms kan ik inderdaad aan het eind van de week niet meer navertellen wat er allemaal gebeurd is. Dan zit ik opeens met mijn mond vol tanden.
      Dan is het alleen maar het afvinken van wat in de agenda staat, ik beleef het niet echt, terwijl dat zo belangrijk is. Je hebt gelijk: soms is dan nou eenmaal zo.

      Ook een fijn Paasweekend gewenst.

      Verwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!