Het is nooit te laat om een UFO af te maken

Naar aanleiding van mijn vorige berichtje vroeg Sopdet Si of ik voorkeur had tussen de waterval of het warme bekken. In eerste instantie leek me dat warme bekken heerlijk ontspannen. Een dag later kreeg ik opeens zin om van de waterval te glijden. Gewoon om te kijken waar ik uit zou komen.

Het berichtje paste bij mijn gemoed van die dag, maar ik had het al een paar week eerder geschreven en getekend. Het is blijkbaar een proces dat nog gaande is. Het deed me goed jullie bezorgde en meevoelende reacties te lezen, maar tegelijk voel ik de neiging om jullie gerust te stellen en te zeggen dat het allemaal wel meevalt.

Vandaag een luchtiger bericht, want tenslotte zijn niet alle dagen hetzelfde.

Het begrip UFO komt geloof ik uit de quilt-wereld. Unfinished Object, betekent het.
Voordat Gemma en Ellie geboren werden kochten wij een uitzet. Onder andere beddengoed. Een hele mooie lakenset met een kussensloop erbij. Nu schiet me te binnen dat ik de verkeerde maat lakens had gekozen, ik kocht de wiegmaat, maar de meiden sliepen in een ledikant. Later heb ik de lakens nog vergroot met een leuke contrasterende stof.
Maar dat terzijde, want het gaat om de kussenslopen. Baby's mogen namelijk helemaal geen kussen in bed, dus wat moeten ze met een sloop!
Ik bedacht dat ik van zo'n sloop heel leuk een boxzak zou kunnen maken. Want ik vond het stofje zo mooi.
Zo gezegd zo gedaan.
Eentje kreeg ik af.
Met die andere kwam ik niet verder dan de stof op maat knippen.
Al die tijd lag het in een plastic tas. De box is al lang het huis uit en het had helemaal geen zin meer om de tweede zak nog te maken.

Totdat ik de vakantie naar Zweden ging plannen. Met een pinterestbord vol ideeën voor leuke zakken in de auto voor kinderen op de achterbank kwam opeens die boxzak weer in mijn herinnering.
Wat een mazzeltje! Ik hoefde er nog maar een te maken en dan was ik al voor twee kinderen klaar!
Het duurde wel weer tot de laatste dag voordat ik er aan toe kwam, maar nu, zes jaar na aanvang is mijn UFO klaar!

Ik kocht bij het Kruidvat twee schootdienbladen (4 euro p.st.), handig voor het kleuren en tekenen op schoot. Ik kocht ook nog voor elk een kleurboek (zo'n boek waar je de tekening moet aanvullen door de cijfers te volgen) en een schrijfoefenboek (niet zo geliefd en dus overbodige uitgave).
Het was een groot succes!
Eén schootbord moet wel gerepareerd worden, daar rollen de piepschuimbolletjes inmiddels uit. Je kunt je voorstellen hoe de auto er uitzag toen we weer thuiskwamen....











6 opmerkingen

  1. Wel erg handig. Goed bedacht. Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow en op die manier voelt de energie van een waterval dan weer heerlijk verfrissend.
    Mooi gedaann

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk idee en mooi dat er weer een Ufo klaar is. :-)
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke zakken. Slim gedaan met die schootborden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is nog eens goed idee! Ze zien er leuk uit ook, trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Anita,
    Wat slim, die zakken. En zo lekker kleurrijk. En die dienbladen zijn ook heel slim.
    Zo hebben je meiden toch nog heel veel plezier van die sloopjes die je jaren eerder al had gekocht.. mooi gedaan...
    Ik wens je een fijne avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!